Misja szkoły
Jesteśmy szkołą, która otacza szczególna życzliwością, troską i opieką dzieci chore i skrzywdzone przez los. Zapewniamy poczucie bezpieczeństwa, pozwalamy uwierzyć w swoje możliwości i poznać smak sukcesu. Umożliwiamy pokonywanie trudności w nauce, dostosowując metody pracy do możliwości psychofizycznych dzieci. Współpracujemy ściśle ze służbą zdrowia, szkołami rejonowymi i poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szczególna uwagę zwracamy na podnoszenie kompetencji interpersonalnych naszych wychowanków. Jesteśmy wrażliwi na potrzeby naszych podopiecznych, pomagając im w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym, w rozwiązywaniu trudnych sytuacji koleżeńskich i rodzinnych.
Mocne strony szkoły
Szkoła zapewnia szanse rozwoju uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególne miejsce w tym obszarze oddziaływań zajmują specjaliści terapeuci oraz odpowiednio dobrane programy terapii indywidualnej.
Uczeń – pacjent może liczyć na:
zindywidualizowany proces nauczania i wychowania;
poczucie bezpieczeństwa;
wstępną i przesiewową diagnozę oraz terapię dostosowaną do potrzeb i możliwości psychofizycznych;
uzupełnianie pod kontrolą nauczycieli brakującej wiedzy i umiejętności wynikających z częstych absencji chorobowych, zwłaszcza w chorobie przewlekłej;
wspieranie rozwoju potencjału indywidualnego i twórczego;
przeciwdziałanie alienacji, izolacji społecznej i bezradności życiowej;
zapewnienie systemowej, wielospecjalistycznej, kompleksowej, monitorowanej i podlegającej ewaluacji pomocy dydaktyczno – wychowawczo – terapeutycznej w ścisłej współpracy z pracownikami służby zdrowia;
umożliwienie pisania sprawdzianu klas VIII i egzaminu gimnazjalnego w optymalnych warunkach;
wyrównywanie szans rozwojowych.
Rodzice:
otrzymują wsparcie w procesie wychowawczo – terapeutycznym dziecka przewlekle chorego;
uczestniczą w życiu szkoły, w zajęciach otwartych i terapiach jako znaczącym elemencie w budowaniu poczucia własnej wartości i mocy sprawczej rodziny;
doświadczają wzmocnienia pozycji rodziny poprzez możliwość obserwacji dziecka i doświadczenie jego sukcesu.
Szkoła realizuje program nauczania szkoły ogólnodostępnej. Nauczanie powiązane jest z wychowaniem i kształceniem umiejętności posługiwania się technologią informacyjną oraz planowaniem przez uczniów własnego rozwoju.
Formy i sposoby realizacji pracy:
Terapia pedagogiczna
Arteterapia
Terapia zajęciowa
Logoterapia
Biblioterapia
Zajęcia psychomotoryczne
W skład Zespołu Szkół nr 12 w SPZOZ we Wrocławiu wchodzi:
Szkoła Podstawowa Nr 120
Liceum Ogólnokształcące Nr XXXII
Obecnie Zespół Szkół nr 12 w SPZOZ swoja działalnością obejmuje uczniów – pacjentów następujących oddziałów wrocławskich szpitali:
psychiatrii (dzienny) – Centrum Neuropsychiatrii NEUROMED przy ul. Białowieskiej 74a (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum)
neurologii i chirurgii – Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka przy ul. gen. A. E. Fieldorfa 2,
alergologii, kardiologii, pediatrii – Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 1 przy ul. T. Chałubińskiego 2a,
chirurgii, gastroenterologii – Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 1 przy ul. M. Curie – Skłodowskiej 50/52,
reumatologii – Szpitala Specjalistycznego im. A. Falkiewicza przy ul. Warszawskiej 2,
nefrologii, ortopedii, okulistyki, laryngologii – Akademickiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza Radeckiego przy ul. Borowskiej 213.
Dodatkowo organizujemy:
Zajęcia z wczesnego i kompleksowego wspomagania rozwoju dziecka, które przeprowadzane są przy ul. Białowieskiej 74A.
Nauczania indywidualne na terenie szkoły przy ul. Białowieskiej 74A.
Nauczania indywidualne dzieci z Pogotowia Opiekuńczo – Wychowawczego „Przystanek Dobrej Nadziei” przy ul. Borowskiej 181.